Блог Ирины.
Автор блога: | Ирина |
Тропарь, глас 1: Боле́зньми святы́х, и́миже о Тебе́ пострада́ша, умоле́н бу́ди, Го́споди, и вся на́ша боле́зни исцели́, Человеколю́бче, мо́лимся. Ин тропарь, глас 3: Стpастоте́pпцы Хpисто́вы четы́pедесяте, во гpа́де Севасти́йстем му́жественно постpада́вшии, чpез огнь и во́ду пpоше́дшии, в поко́й ве́чный вше́дшии, моли́теся о нас ко Го́споду да жизнь ми́pну сохpани́т и ду́ши на́ша спасе́т, я́ко Человеколю́бец. Ин тропарь, глас 1: Страстоте́рпцы всечестни́и, во́ини Христо́вы четы́редесяте, тве́рдии ору́жницы, сквозе́ бо огнь и во́ду проидо́сте и А́нгелом согра́ждане бы́сте, с ни́миже моли́теся Христу́ о и́же ве́рою хва́лящих вас. Сла́ва Да́вшему вам кре́пость, слава Венча́вшему вас, сла́ва Подава́ющему ва́ми всем исцеле́ния. Кондак, глас 6: Все во́инство ми́ра оста́вльше, на Небесе́х Влады́це прилепи́стеся, страстоте́рпцы Госпо́дни четы́редесять, сквозе́ огнь бо и во́ду проше́дше, блаже́ннии, досто́йно восприя́сте сла́ву с Небе́с и венце́в мно́жество. Молитва: О страстоте́рпцы Христо́вы, во гра́де севасти́йстем му́жественно пострада́вшии, к вам, я́ко моли́твенникам на́шим усе́рдно прибега́ем и про́сим: испроси́те у Всеще́драго Бо́га проще́ние согреше́ний на́ших и жития́ на́шего исправле́ние, да в покая́нии и нелицеме́рной любви́ друг ко дру́гу пожи́вше, со дерзнове́нием предста́нем Стра́шному Суди́щу Христо́ву и ва́шим предста́тельством одесну́ю Пра́веднаго Судии́ предста́нем. Ей, уго́дницы Бо́жии, бу́дите нам, раба́м Бо́жиим (имена), защи́тницы от всех враг ви́димых и неви́димых, да под кро́вом святы́х ва́ших моли́тв изба́вимся от всех бед, зол и напа́стей до после́днего дне жи́зни на́шея, и та́ко просла́вим вели́кое и достопоклоня́емое и́мя Вседе́тельныя Тро́ицы, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Ирина
22 марта 2020
+2
992
Нет комментариев
церковное пение, церковное искусство, христианство, фрески, сорок мучеников севастийских, святые воины, святые, православие, мученики, иконы, жития святых, житие 40 мучеников севастийских, 40 мучеников
|
Тропарь, глас 8: Правосла́вия свети́льниче, Це́ркве утвержде́ние и учи́телю, мона́хов добро́то, богосло́вов побо́рниче непребори́мый, Григо́рие чудотво́рче, Фессалони́тская похвало́, пропове́дниче благода́ти, моли́ся вы́ну спасти́ся душа́м на́шим. Кондак, глас 8: Прему́дрости свяще́нный и Боже́ственный орга́н, Богосло́вия све́тлую согла́сно трубу́, воспева́ем тя Григо́рие Богоглаго́льниче: но я́ко ум Уму́ Пе́рвому предстоя́й, к Нему́ ум наш о́тче наста́ви, да зове́м: ра́дуйся пропове́дниче благода́ти. Молитва святителю Григорию Паламе, архиепископу Солунскому: О, всехва́льный святи́телю Христо́в и чудотво́рче Григо́рие! Приими́ сие́ ма́лое моле́ние от на́с гре́шных к тебе́ прибега́ющих и те́плым твои́м предста́тельством умоли́ Го́спода Бо́га на́шего Иису́са Христа́, я́ко да, призре́в на ны́ ми́лостивно, да́рует на́м согреше́ний на́ших во́льных и нево́льных проще́ние, и по вели́цей Свое́й ми́лости изба́вит на́с от бе́д, печа́лей, ско́рби и боле́зней душе́вных и теле́сных, обдержа́щих на́с; да пода́ст земли́ плодоно́сие, и вся́, я́же на по́льзу настоя́щаго жития́ на́шего потре́бная; да да́рует на́м сконча́ти житие́ сие́ привре́менное в покая́нии, и да сподо́бит на́с гре́шных и недосто́йных Небе́снаго Ца́рствия Своего́, со все́ми святы́ми сла́вити Его́ безконе́чное милосе́рдие, со Безнача́льным Его́ Отце́м и Святы́м и Животворя́щим Его́ Ду́хом, во ве́ки веко́в. Ами́нь. |
Торжество православия — праздник в Православной Церкви, совершаемый в первую неделю (воскресенье) Великого поста. Установление праздника связано с событиями Константинопольского собора 843 года, созванного императрицей Феодорой для восстановления иконопочитания в Византийской империи. После церковного собора, осудившего иконоборцев и восстановившего иконопочитание в империи, Феодора устроила церковное торжество, которое пришлось на первое воскресенье Великого поста. Один из византийских летописцев описал это событие таким образом: «Царица предложила святейшему патриарху Мефодию известить и собрать всех православных митрополитов, архиепископов, игуменов, клириков и мирян, чтобы пришли в Великую Церковь Божию с честными крестами и святыми иконами в первое воскресенье святого Поста. И когда бесчисленное множество народа собралось, приходит и сам царь Михаил со святой и православной матерью своей Феодорой и со всем синклитом… соединившись со святым Патриархом, вместе двинулись от алтаря со святыми иконами и честным крестом и святым Евангелием и пошли с литией до ворот дворца, так называемых Кентавриевых. И после долгой молитвы и сокрушенного многоплачевного и умиленного взывания Κύριε ελέησον возвратились во святой храм для совершения божественной таинственной литургии с великой радостью и торжеством. И таким образом восстановлены святые и честные иконы для почитания и поклонения в храме Божием. Благочестивые же самодержцы со всечестным и святым патриархом Мефодием и бывшими при нём тогда митрополитами и преподобными подвижниками постановили: ежегодно в первое воскресение святого Поста праздновать торжественно в Великой Божией Церкви сей святой и честной праздник, который и празднуется доныне. Иконы одновременно были поставлены и во всех церквах Константинополя». В воспоминание об этом событии, значимом для православного мира, и в память императрицы Феодоры ежегодно в первое воскресенье Великого Поста Православная Церковь торжественно празднует восстановление иконопочитания, именуемое «Торжество православия». В этот день вспоминается соборная победа Церкви не только над иконоборческой ересью, но и над другими ересями. На Руси чин Торжества Православия был введён в XI веке преподобным Феодосием Печерским. |
Се́де Ада́м пря́мо рая́, и свою́ наготу́ рыда́я пла́каше: увы́ мне, пре́лестию лука́вою увеща́нну бы́вшу и окра́дену и сла́вы удале́ну! Увы́ мне, простото́ю на́гу, ны́не же недоуме́нну! Но о раю́, ктому́ твоея́ сла́дости не наслажду́ся: ктому́ не узрю́ Го́спода и Бо́га моего́ и Созда́теля: в зе́млю бо пойду́, от нея́же и взят бых. Ми́лостиве ще́дрый, вопию́ Ти: поми́луй мя па́дшаго. Сел Адам напротив рая и свою наготу, сетуя, оплакивал: "Увы мне, обману лукавого поверившему, и ограбленному, и от славы удаленному! Увы мне, по простоте обнаженному и ныне недоумевающему! Но, о рай, больше я твоею роскошью не наслажусь, больше не увижу Господа и Бога моего и Создателя; ибо в землю отойду, из которой и был взят. Милостивый, Сострадательный, взываю Тебе: Помилуй меня падшего!" Изгнание Адама из Рая. Святитель Николай Сербский. Адам, скрестивши руки, встал за дверями рая, Изгнанник, слезы льет он, в мученьях воздыхая; Все Ангелы небесные, друзья его заветные, Умчались вдаль стремительно, как грезы мимолетные. Когда-то власть имел он- теперь вкусил позор, Когда-то был он счастлив- теперь потупил взор. Громко Адам возрыдал на студеной скале: - Горе падшему мне и чадам моим на земле! Во едино мгновенье презрел я Святого Творца, Не увижу отныне Его я благого лица. Вся тварь меня впредь презирать не устанет, Вся природа теперь на меня здесь восстанет, Днем и ночью, веками, и в стужу, и в зной- Вместо Бога злой змей будет в дружбе со мной! Вместо власти над всяким созданием Божьим, Надо мной оно впредь будет властвовать тоже: Бурный вихрь, суховей- все стихии природы, Змеи, скорпионы, гады различной породы, Нет свободы, лишь ужас объемлет везде, Мутит мысль, леденящей тревогой терзает Душу, сердце- доходит до мозга костей, И вся жизнь моя медленно чахнет и тает. Лишь один есть Господь, кто избавить мя может, Но Его оскорбил я -помилуй мя, Боже! |
Тропарь, глас 2: Ве́лия ве́ры исправле́ния, во исто́чнице пла́мене, я́ко на воде́ упокое́ния, святы́й му́ченик Фео́дор ра́довашеся: огне́м бо всесоже́гся, я́ко хлеб сла́дкий Тро́ице принесе́ся. Того́ моли́твами, Христе́ Бо́же, спаси́ ду́ши на́ша. Кондак, глас 8: Ве́ру Христо́ву, я́ко щит, внутрь прии́м в се́рдце твое́м, проти́вныя си́лы попра́л еси́ многострада́льче, и венце́м Небе́сным венча́лся еси́ ве́чно, Фео́доре, я́ко непобеди́мый. |
Тропарь преподобному Стефану, в иночестве Симеону, царю Сербскому, Мироточивому, глас 3: Боже́ственною благода́тию просвети́вся, и по сме́рти показу́еши све́тлость жития́ твоего́, источа́еши бо ми́ро благоуха́ния притека́ющим к ра́це моще́й твои́х, и лю́ди твоя́ наста́вил еси́ к све́ту Богоразу́мия, Симео́не о́тче наш, Христа́ Бо́га моли́ дарова́ти нам ве́лию ми́лость. Кондак, глас 6: А́нгельское возлюби́в на земли́ житие́, миродержа́ние и мир оста́вив, поще́нием Христу́, Симео́не, после́довал еси́, к Нему́же, лю́бящих тя апо́стольски наста́вил еси́, вопия́: возлюби́те Бо́га, я́коже Он возлюби́л нас. Ин кондак, глас 2: И́го Христо́во прие́м, Симео́не, и, Того́ крест взем, после́довал Ему́ насажде́н в дому́ Госпо́днем, процвете́, я́ко фи́никс, я́коже кедр, и́же в Лива́не, умно́жил еси́ ча́да твоя́, муж жела́ний духо́вных, чудотво́рец бо яви́ся, Христа́ Бо́га моли́ непреста́нно о всех нас. Величание преподобному Симеону Мироточивому: Ублажа́ем тя, преподо́бне о́тче Симео́не, и чтим святу́ю па́мять твою́, наста́вниче мона́хов и собесе́дниче а́нгелов. |
Тропарь, глас 4: Воинствосло́вием и́стинным, стpастоте́pпче, Небе́снаго Цаpя́ воево́да пpедо́бpый был еси́, Фео́доpе: оpу́жиями бо ве́pы ополчи́лся еси́ му́дpенно и победи́л еси́ де́монов полки́, и победоно́сный яви́лся еси́ стpада́лец. Те́мже тя ве́pою пpи́сно ублажа́ем. Кондак, глас 2: Му́жеством души́ в ве́ру оболки́йся, и глаго́л Бо́жий а́ки копие́ в ру́ку взем, врага́ победи́л еси́, му́чеников преве́лий Фео́доре, с ни́ми Христу́ Бо́гу моля́ся не преста́й о всех нас. Молитва: О святы́й, сла́вный и всехва́льный великому́чениче Фео́доре Стратила́те! Мо́лим тя пред ико́ною твое́ю свято́ю: моли́ с на́ми и о нас, раб Бо́жиих (имена), умоля́емаго от Своего́ благосе́рдия Бо́га, да ми́лостивно услы́шит нас, благосты́ни у Него́ прося́щих, и вся на́ша ко спасе́нию и житию́ ну́жная проше́ния да испо́лнит. Еще́ же мо́лим тя, святы́й победоно́сче Фео́доре Стратила́те, разруши́ си́лы возстаю́щих на ны враго́в, ви́димых и неви́димых. Умоли́ же Го́спода Бо́га, всея́ тва́ри Созда́теля, изба́вити нас от ве́чнаго муче́ния, да всегда́ прославля́ем Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха и твое́ испове́дуем предста́тельство, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. |
Появление этой иконы связано с одной очень древней историей, датированной VI веком по Рождеству Христову. В некоем архиерейском доме служил эконом - весьма честный и благочестивый человек. И вдруг его обвинили в том, что он нечист на руку, и выгнали. Обида так взыграла в иноке, что он возроптал на Бога и Богородицу и заключил союз с дьяволом, подписав с ним хартию. И вот уже на грани погибели он ужаснулся тому, что натворил, опомнился и стал думать, что делать. Тогда он затворяется в храме, не велит туда никого пускать и отчаянно молится перед образом Божией Матери, называя Ее "Взыскание погибших". Молитва была такой горячей, горе таким отчаянным, а раскаяние настолько глубоким и искренним, что Царица Небесная вняла просьбам Феофила (так звали инока) и, возвестив о прощении грехов, вернула подписанную им страшную хартию. Тропарь, глас 7: Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, во объя́тиях Cвои́х Предве́чнаго Младе́нца и Бо́га носи́вшая. Проси́ Его́ да́ти ми́ру умире́ние и душа́м на́шим спасе́ние. Сын бо Тебе́, Богома́ти, веща́ет, я́ко вся проше́ния Твоя́ во благо́е испо́лнит. Сего́ ра́ди и мы припа́дающе, мо́лимся и наде́ющиися на Тя, да не поги́бнем, и́мя Твое́ имену́ем: Ты бо еси́ Влады́чице, Взыска́ние поги́бших. Ин тропарь, глас 4: Взыщи́ нас, погиба́ющих, Пресвята́я Де́во, не по грехо́м бо на́шим наказу́еши нас, но по человеколю́бию ми́луеши, изба́ви нас от а́да, боле́зни и ну́жды и спаси́ нас. Кондак, глас 6: Не и́мамы ины́я по́мощи, не и́мамы ины́я наде́жды, ра́зве Тебе́, Пречи́стая Де́во, Ты нам помози́, на Тебе́ наде́емся и Тобо́ю хва́лимся, Твои́ бо есмы́ раби́, да не постыди́мся. Молитва: Засту́пнице Усе́рдная, Благоутро́бная Го́спода Ма́ти, к Тебе́ прибега́ю аз, окая́нный и па́че всех челове́к грешне́йший; вонми́ гла́су моле́ния моего́, вопль мой и стена́ние услы́ши. Я́ко беззако́ния моя́ превзыдо́ша главу́ мою́, и аз, я́коже кора́бль в пучи́не, погружа́юся в мо́ре грехо́в мои́х. Но Ты, Всеблага́я и Милосе́рдная Влады́чице, не пре́зри мене́, отча́яннаго и во гресе́х погиба́ющаго; поми́луй мя, ка́ющагося в злых де́лех мои́х, и обрати́ на путь пра́вый заблу́дшую окая́нную ду́шу мою́. На Тебе́, Влады́чице моя́, Богоро́дице, возлага́ю все упова́ние мое́. Ты, Ма́ти Бо́жия, сохрани́ и соблюди́ мя под кро́вом Твои́м, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Ирина
18 февраля 2020
+2
882
Нет комментариев
христианство, пресвятая богородица, православие, иконы, духовные канты, взыскание погибших, богородица
|
В праздник Сретения Господня Церковь воспоминает важное событие в земной жизни Господа нашего Иисуса Христа. В сороковой день по рождении Богомладенец был принесен в Иерусалимский храм - центр религиозной жизни Богоизбранного народа. По закону Моисееву женщине, родившей младенца мужского пола, в продолжение 40 дней было запрещено входить в храм Божий. После этого срока мать приходила в храм с младенцем, чтобы принести Господу благодарственную и очистительную жертву. Пресвятая Дева, Матерь Божия, не имела нужды в очищении, ибо чудесным образом родила Источник чистоты и святости, но по глубокому смирению Она подчинилась предписанию закона. В то время в Иерусалиме жил праведный старец Симеон. Когда несколько сот лет назад Священное Писание переводили с еврейского на греческий язык, Симеон был одним из семидесяти переводчиков. Когда он дошёл до строк из Книги пророка Исаии: "Се, Дева во чреве приимет, и родит Сына, и нарекут имя Ему: Еммануил (что означает "С нами Бог")", Симеон усомнился в возможности исполнения пророчества. Ему было откровение, что он не умрет, пока не увидит Христа Спасителя. Сменяли друг друга поколения и целые века, а Симеон всё не умирал. Он уже устал от земной жизни. По внушению свыше, благочестивый старец пришел в храм в то время, когда Пресвятая Богородица и праведный Иосиф, хранитель Её девства, принесли туда Младенца Иисуса, чтобы исполнить законный обряд. Богоприимец Симеон взял Богомладенца на руки, и благословив Бога, изрек пророчество о Спасителе мира: "Ныне отпускаешь раба Твоего, Владыка, по слову Твоему с миром, ибо видели очи мои спасение Твое, которое Ты уготовал пред лицем всех народов, свет к просвещению язычников и славу народа Твоего Израиля". Пресвятой Деве праведный Симеон сказал: "Се лежит Сей на падение и на восстание многих в Израиле и в предмет пререканий, и Тебе Самой оружие пройдет душу, да откроются помышления многих сердец". В храме была также 84-летняя вдова Анна пророчица, дочь Фануилова, "которая не отходила от храма, постом и молитвой служа Богу день и ночь. И она в то время, подойдя, славила Господа и говорила о Нем (Богомладенце) всем, ожидавшим избавления в Иерусалиме" (Лк. 2, 37 - 38). До Рождества Христова все праведные мужи и жены жили верой в Грядущего Мессию Спасителя мира и ожидали Его пришествия. Последние праведники уходящего Ветхого Завета - праведный Симеон и Анна пророчица - удостоились встретить в храме Носителя Нового Завета, в Лице Которого уже встретились Божество и человечество.
Ирина
15 февраля 2020
+2
922
Нет комментариев
церковный праздниу, церковное пение, церковное искусство, христианство, фрески, сретение господне, сретение, православие, иконы, двунадесятый праздник
|
Молитва ко Преподобному Ефрему Сирину: О уго́дниче Христо́в, о́тче наш Ефре́ме! Принеси́ моли́тву на́шу к ми́лостивому и всеси́льному Бо́гу и испроси́ нам, раба́м Бо́жиим (имена), у бла́гости Его́ вся я́же на по́льзу душа́м и телесе́м на́шим, ве́ру пра́ву, наде́жду несумне́нну, любо́вь нелицеме́рну, кро́тость и незло́бие, во искуше́ниях му́жество, в злострада́ниях терпе́ние, во благоче́стии преспе́яние, да не во зло обрати́м дары́ Всеблага́го Бо́га. Не забу́ди, чудотво́рче святы́й, и святы́й храм (дом) сей и прихо́д наш: сохрани́ и соблюди́ их моли́твами твои́ми от вся́каго зла. Ей, свя́тче Бо́жий, сподо́би нас кончи́ну благу́ю улучи́ти и Ца́рствие Небе́сное унасле́дити, да просла́вим ди́внаго во святы́х Свои́х Бо́га, Ему́же подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и держа́ва, во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Ирина
10 февраля 2020
+2
846
Нет комментариев
церковное искусство, христианство, фрески, святой, св. ефрем сирин, преподобный ефрем сирин, преподобный, православие, молитва прп. ефрема сирина, молитва
|